Pierwsza z nich to prace literackie z języka polskiego.. Zgodnie z zapisem zawartym w ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, przez specyficzne trudności w uczeniu się, należy rozumieć: trudności w uczeniu się odnoszące się do uczniów w normie intelektualnej, którzy mają trudności w przyswajaniu treści .Dysleksja i inne trudności.. Używanie argumentów.. WIEDZA (wiadomości przewidziane na danym poziomie nauczania) 2.. UMIEJĘTNOŚCI (słuchanie i mówienie, pisanie, czytanie: głośne i ciche - ze .. Zachowuje poprawność ortograficzną ( dopuszczalne dwa błędy) 0-1.. Zgodność treści wypracowania z tematem.. głównie form i metod pracy.. To oznacza, że nauczyciel ustala kryteria oceny na podstawie znajomości mocnych i słabych stron ucznia, jego zaangażowania w procesy nauczania-uczenia się oraz postępów lub stagnacji w działaniach korekcyjno-kompensacyjnych podejmowanych w ramach edukacji polonistycznej 2 .Kryteria poprawności i oceny pracy uczniów dyslektycznych I.. Realizacja tematu wypowiedzi 2 pkt Forma wypowiedzi zgodna z formą wskazaną w poleceniu.. Wszystkie pozostałe elementy polecenia uwzględnione.. Wyróżnia wstęp, rozwinięcie i zakończenie.. Umiejętność podsumowania, wnioskowania, uogólniania.. powinno dotyczyć .. Niezbędne wyróżniki: bezpośrednie zwroty do adresata, podpis pod listem.. Wybierz jedną odpowiedź ..
dla dyslektyków.
Dostosowanie wymagań.. Poprawność materiału rzeczowego.. Stosowanie formy listu.. Wypowiedź w całości dotyczy problemu wskazanego w poleceniu 1 pkt Forma wypowiedzi zgodna z formą wskazaną w poleceniu.Osoby z dysleksją zawsze potrzebują nieco więcej czasu aby przyswoić informacje z książek i innych materiałów pisemnych i mogą popełniać proste błędy w kolejności liter.. Dodam, że pytania dotyczą dzieci z dysleksją stwierdzoną opinią z poradni psychologicznej, gdzie są pewne zalecenia w opinii, np.: że uczeń powinien mieć polecenia.UCZEŃ ZE SPECYFICZNYMI PROBLEMAMI W UCZENIU SIĘDOSTOSOWANIE WYMAGAŃ.. Dba o układ graficzny tekstu ( stosownie .powyżej 6 błędów - niedostateczny Niektóry z tych szkół rozszerzają przelicznik o oceny cząstkowe: 0 błędów - celujący 1 błąd - bardzo dobry + 2 błędy - bardzo dobry 3 błędy - dobry + 4 błędy - dobry 5 błędów - dostateczny + 6 błędów - dostateczny 7 błędów - dopuszczający + 8 błędów - dopuszczający 9 błędów i więcej błędów - niedostatecznyKRYTERIA OCENIANIA 1.. Wypowiedź przynajmniej w części jest realizacją tematu.. U blisko 15 proc. wszystkich uczniów występują tzw. specyficzne zaburzenia rozwoju umiejętności szkolnych, takie jak dysleksja, dyskalkulia, specyficzne zaburzenia językowe itd..
Odmienne kryteria oceniania.
Przy ocenie tego zadania nie są brane pod uwagę błędy ortograficzne.Jun 14, 2020Zasady oceniania 2 pkt - poprawne uzupełnienie zdania trzema znakami interpunkcyjnymi.. 1 pkt - poprawne uzupełnienie zdania dwoma znakami interpunkcyjnymi.. z uczniem, zdecydowanie rzadziej treści nauczania, nie może.. 0 pkt - odpowiedź niepełna lub niepoprawna albo brak odpowiedzi.Ocena 2 - dopuszczający • w zadaniu pisemnym zawiera bardzo niewiele istotnych punktów • pisze teksty na ogół wyraźnie krótsze od wymaganej długości • używa przeważnie niepoprawnej pisowni i interpunkcji Ocena 1 -niedostateczny uczeń nie zawiera żadnych istotnych punktów,Ocenianie uczniów ze zdiagnozowaną dysleksją na lekcjach języka angielskiego SPIS TREŚCI WSTĘP 5 ROZDZIAŁ I Dysleksja rozwojowa z uwzględnieniem nastolatków- charakterystyka zaburzenia 7 Etiologia i patomechanizmy dysleksji 7 Typy dysleksji 8 Nastolatek z dysleksją- charakterystyka sylwetki 11 ROZDZIAŁ IIOcenę dostateczną otrzymuje uczeń, który: · mechanicznie odtwarza utwór, · nie próbuje go interpretować, · popełnia pomyłki, które poprawia nauczyciel.. Pisanie na temat.. Problemy ucznia dyslektycznego na lekcjach matematyki - bardziej szczegółowo Arytmetyka: • Błędne zapisywanie i odczytywanie liczb wielocyfrowych ( z wieloma zerami lub miejscami po przecinku);OPOWIADANIE TWÓRCZE - kryteria oceny 1..
... "Dysleksja" firmy EduSensus "Z ortografią na ty" ...kryteria, a jeśli tak to jakie?
W tym wypadku ocenia się przede wszystkim zgodność treści wypracowania z tematem oraz poprawność i stopień wyczerpania materiału wypowiedzi pisemnej.Ocenianie ucznia z dysleksją ma cechować wysoki stopień indywidualizacji.. Użycie dwóch sensownych argumentów lub jednego, rozwiniętego.. Przestrzega norm interpunkcyjnych ( dopuszczalne trzy błędy) 0-1.. Prace literackie z języka polskiego Kryteria: 1.. 0-1 IV.Uwagi dotyczące oceniania prac uczniów z dysleksją, dysgrafią i dysortografią* W zadaniu otwartym sprawdzającym znajomość funkcji językowych uwzględnia się stwierdzoną i udokumentowaną dysleksję, dysgrafię i dysortografię.. polegać na takiej zmianie treści nauczania, która powoduje obniżanie wymagań wobec uczniów z normą .Jakie kryteria oceniania stosuje Pani/Pan w stosunku do uczniów dyslektycznych?. Takie same jak dla uczniów bez dysleksji.. Dba o poprawność językową ( dopuszczalne dwa błędy).. Stopień wyczerpania materiału.. Część uczniów zmagających się z tymi problemami w tym roku rozpocznie naukę w szkole średniej.May 15, 2021Feb 26, 2021do 10 września: Dyrektor CKE ogłasza w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej CKE: a. komunikat w sprawie materiałów i przyborów pomocniczych, z których można korzystać na egzaminie ósmoklasisty b. komunikat w sprawie szczegółowych sposobów dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty c. informację o sposobie organizacji i przeprowadzania ..
Jeżeli stosuje Pani/Pan odmienne kryteria oceniania to proszę napisać na czym one polegają?
5.KRYTERIA OCENIANIA DYKTAND ZE SŁUCHU Kryteria oceny dyktand w klasach IV-V Kryteria oceny dyktand uczniów z dysleksją Ilość błędów Ocena Ilość błędów Ocena 0 błędów ortograficznych i interpunkcyjnych cel 0 błędów ortograficznych i interpunkcyjnych cel 1 błąd zasadniczy lub 3 drugorzędne/ interpunkcyjne bdb 2 błędy zasadnicze lub 6W takich przypadkach pomocą służą kryteria oceny pracy ucznia z dysleksją opracowane przez samych nauczycieli w ramach Programu Edukacyjno-Terapeutycznego " Ortograffiti".. Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który: · wypowiada tekst bez próby interpretacji, · ma kłopoty z odtwarzaniem utworu z pamięci.Kryteria oceny poziomu graficznego pisma: kształt liter - czy zapisane litery odtwarzają cechy charakterystyczne; sposoby łączenia liter; pisanie ruchem nieprzerwanym; proporcjonalność liter; odstęp poszczególnymi pomiędzy literami i wyrazami; gęstość pisania; położenie liter; ogólne wrażenie• Osiąga słabe oceny nawet z bardzo prostych sprawdzianów czy kartkówek..